Už první dětské čmáranice naznačují, zda bude dítě psát krasopisně nebo bude mít problém přečíst po sobě naškrábaný text. Správně držet tužku a pero ho učte už v časných letech života, kdy si formuje úchop, sklon a tlak na papír. Protože aby ruka ve škole poslouchala, je potřeba ji trénovat ještě ve školce. Na psaní ji dítěti připravte nenásilnou formou hry, například tříděním a ukládáním geometrických tvarů. A později i koupí správných výtvarných a psacích pomůcek.
Nespoléhejte na to, že si dítě samo najde způsob, jak se mu tužka či pero bude držet nejlépe. Pomohou vám v tom školní pomůcky, které mají ergonomický tvar. Ten sám vybízí děti ke správnému úchopu. Začněte s trojhrannými pastelkami, které jsou zvlášť tvarované pro praváky i pro leváky. Pokud je dítě levák, může hned od malička získat ty správné návyky a vyhnout se trápení s nevhodnými pomůckami.
Tužka nebo pero má ležet na posledním článku prostředníčku. Shora si ji přidržujeme bříšky palce a ukazováčku. Ukazováček by neměl být prohnutý a celá ruka je uvolněná. Chybný úchop může zapříčinit bolestivost ruky a její rychlou únavu. To má za následek chyby ve psaní, pocení, stres a tím i velmi nepříjemné pocity dětí při psaní a kreslení. Děti by se měly cítit s perem v ruce pohodlně.
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez předchozího písemného souhlasu zakázáno.
Stránka Naše návody používá cookies. Více informací zde.