Realizované výzkumy potvrdily, že děti, které cvičí mají lepší výsledky ve škole, než jejich fyzicky pasivní vrstevníci. Výsledky hovoří také o tom, že školy by měly vedle vzdělávání věnovat stejný čas i cvičení.A rodiče by měli mít stejný postoj i doma. Více pohybu ve škole by mohlo znamenat zařadit malou aktivní přestávku do vyučovacího hodiny. Například postavit se každou hodinu ve třídě a něco dělat. Ideální by bylo, kdyby děti mohly jezdit do školy na kole. Jde o to, aby během dne děti vykonávaly jakoukoliv fyzickou aktivitu. Nejen v hodinách tělesné výchovy, které navíc většina dětí vnímá jako trest a josu rády, když je rodiče omluví. V jedné zprávě ze Spojených států se uvádí, že studenti, kteří vykonávali devadesát minut sportovní aktivity navíc, udělali lépe test z pravopisu, čtení a matematiky.
Studie také upozornily na to, že děti, které mají dostatek pohybu se jednak chovají slušnější a mohou se lépe soustředit na to, co dělají. Nerozptylují se zbytečnosti. Děje se to proto, že tělesná aktivita zlepšuje průtok krve do mozku, a tak jsou děti více nabuzené, nejsou malátné, a bez energie. Tak to vysvětlují vědci.
Podle škol v USA, které byly s výsledky seznámeny, není možné vyčlenit více času na pohybovou aktivitu dětí v rámci vyučovacího času. Odborníci apelují na to, že je to i o odpovědnosti rodičů, aby se postarali o to, že jejich děti budou mít dostatek pohybu. Ti chtějí kvalitní vzdělání pro své děti. Přitom pohyb způsob, jak zvýšit tuto kvalitu. Proto by se měli zapojit i rodiče a postarat se, aby jejich děti věnovaly více času cvičení, než sezení před počítačem.
Autor: Martina DvořákováJakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez předchozího písemného souhlasu zakázáno.
Stránka Naše návody používá cookies. Více informací zde.