Fotografie umí zavádět. Dnes si nikdo nedovolí dát na fotografii něco jiného, než je realita. Dovolí si to jen neférové drobné cestovky, jejichž pověst může být různá. Nicméně i velké cestovní kanceláře mohou použít fotografie, které mají ten správný úhel. Hotel vypadá větší, bazén vypadá větší a zajímavější. Ten správný úhel dotvoří dojem skutečně velkého hotelu, nebo hotelu, který má pláž ihned u budovy. Vše je o úhlu. Mezi hotelem a pláží může být klidně cesta, ale to třeba nedozvíte ani v popisu.
Mnoho cestovních kanceláří láká na dítě zdarma, ale smutné je, že není zdarma. Ve skutečnosti může jít jen o ubytování a další služby zadarmo, ale platíte letenku, nebo příplatky k letence a pojištění. Jsou to vlastně poplatky, které se neplatí cestovce, ale cestovka sama je platí letecké společnosti a pojišťovně. Dítě skutečně zdarma většinou není vždy zdarma. Nějaké to pojištění si platit musíte vždy.
Toto není tah cestovních kanceláří, ale každý zákazník by to sem rád přidal. Jde obecně o tah všech služeb, který je pravda, ale zároveň tahákem. Výběr dvaceti hotelů a nejlevnější z nich tvoří cenu "již od ...". Výběr z těchto hotelů a pouze jediný po slevě dosáhne výši 50% slevy. Všechny ostatní jsou s nižší slevou. Samozřejmě uvede se, že cena je se slevou až "50%" a nikdo nelže. Je to tak. Slevy opravdu sahají až do výše 50%.
U nás se ceny leteckých zájezdů nepočítají jako kompletní ceny, ale ceny bez poplatků. Dělají to tak všechny cestovní kanceláře a jednotlivé pokusy o uvádění kompletních cen vždy dopadly pro konkrétní kancelář špatně. Zkušení cestovatelé vědí, že jde o cenu bez poplatků, méně zkušené zaujme krásná cena, která až následně naroste po přičtení poplatků.
Jeden z tahů, který nese v sobě trochu absurdnosti, i úsměvné naivity je tvrzení, že právě "tato nabídka je ta nejlevnější". Tvrdí to dokonce i cestovní kanceláře, které samy vědí, že jsou šíleně předražené. Tvrdí to i ty, které nabízejí daný hotel jako jediný, čili automaticky je tato nabídka nejlevnější a nejdražší zároveň, protože zkrátka je jediná. Všichni jsou nejlevnější, ale potřebujete porovnávat, co se srovnat nedá. Proč? Ne každá cestovka nabídne stejný hotel na stejný počet dnů se stejnými službami a ve stejný termín. Čili cena je různá téměř vždy. Uhlídat, kdo je nejlevnější je někdy těžké. Záruku máte možná ve velké cestovce u leteckých zájezdů a u autobusových menších cestovek. Jedním tahem na zákazníka je i pokus cestovních agentur nabízet zájezdy levněji, než mají ve smlouvě. Jsou to pokusy některých spekulantů, kteří obcházejí pravidla a podepsané smlouvy více méně drží vlastní úpravou ceny. Cenu snižují o vlastní provizi, jen aby byla jejich nabídka nejlevnější
Autor: Lenka KostkováJakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez předchozího písemného souhlasu zakázáno.
Stránka Naše návody používá cookies. Více informací zde.