Nejlevnější dovolená a dítě zdarma

Datum článku: 8. 11. 2016

Cestovní kanceláře lákají zákazníky na úžasné pobyty, super ceny, jedinečné akce a spoustu dalších benefitů. Určitě nabízené benefity jsou většinou opravdu přínosem pro kupujícího, ale nemusí to být vždy pravda. I zde je třeba na místě opatrnost a nevěřit všemu, co napsáno černé na bílém, anebo obratně nafoceno.

děti, dovolená, slevy, cestovní kanceláře

1. Fotografie z pravého úhlu

Fotografie umí zavádět. Dnes si nikdo nedovolí dát na fotografii něco jiného, ​​než je realita. Dovolí si to jen neférové ​​drobné cestovky, jejichž pověst může být různá. Nicméně i velké cestovní kanceláře mohou použít fotografie, které mají ten správný úhel. Hotel vypadá větší, bazén vypadá větší a zajímavější. Ten správný úhel dotvoří dojem skutečně velkého hotelu, nebo hotelu, který má pláž ihned u budovy. Vše je o úhlu. Mezi hotelem a pláží může být klidně cesta, ale to třeba nedozvíte ani v popisu.

2. Dítě zdarma

Mnoho cestovních kanceláří láká na dítě zdarma, ale smutné je, že není zdarma. Ve skutečnosti může jít jen o ubytování a další služby zadarmo, ale platíte letenku, nebo příplatky k letence a pojištění. Jsou to vlastně poplatky, které se neplatí cestovce, ale cestovka sama je platí letecké společnosti a pojišťovně. Dítě skutečně zdarma většinou není vždy zdarma. Nějaké to pojištění si platit musíte vždy.

3. Cena již od ...

Toto není tah cestovních kanceláří, ale každý zákazník by to sem rád přidal. Jde obecně o tah všech služeb, který je pravda, ale zároveň tahákem. Výběr dvaceti hotelů a nejlevnější z nich tvoří cenu "již od ...". Výběr z těchto hotelů a pouze jediný po slevě dosáhne výši 50% slevy. Všechny ostatní jsou s nižší slevou. Samozřejmě uvede se, že cena je se slevou až "50%" a nikdo nelže. Je to tak. Slevy opravdu sahají až do výše 50%.

4. Cena bez poplatků vypadá lépe

U nás se ceny leteckých zájezdů nepočítají jako kompletní ceny, ale ceny bez poplatků. Dělají to tak všechny cestovní kanceláře a jednotlivé pokusy o uvádění kompletních cen vždy dopadly pro konkrétní kancelář špatně. Zkušení cestovatelé vědí, že jde o cenu bez poplatků, méně zkušené zaujme krásná cena, která až následně naroste po přičtení poplatků.

5. Nejlevnější může být opravdu jen jeden

Jeden z tahů, který nese v sobě trochu absurdnosti, i úsměvné naivity je tvrzení, že právě "tato nabídka je ta nejlevnější". Tvrdí to dokonce i cestovní kanceláře, které samy vědí, že jsou šíleně předražené. Tvrdí to i ty, které nabízejí daný hotel jako jediný, čili automaticky je tato nabídka nejlevnější a nejdražší zároveň, protože zkrátka je jediná. Všichni jsou nejlevnější, ale potřebujete porovnávat, co se srovnat nedá. Proč? Ne každá cestovka nabídne stejný hotel na stejný počet dnů se stejnými službami a ve stejný termín. Čili cena je různá téměř vždy. Uhlídat, kdo je nejlevnější je někdy těžké. Záruku máte možná ve velké cestovce u leteckých zájezdů a u autobusových menších cestovek. Jedním tahem na zákazníka je i pokus cestovních agentur nabízet zájezdy levněji, než mají ve smlouvě. Jsou to pokusy některých spekulantů, kteří obcházejí pravidla a podepsané smlouvy více méně drží vlastní úpravou ceny. Cenu snižují o vlastní provizi, jen aby byla jejich nabídka nejlevnější

Autor: Lenka Kostková