Jak nenaletět při pojišťování automobilu?

Datum článku: 14. 5. 2011

Obsah článku:

Pokud si koupíte auto, potřebujete vyřešit záležitosti kolem pojištění, můžete využít tyto cesty:

1. mail
2. telefon
3. osobní setkání

Poučení:

- Řešit pojistku auta mailem nemá absolutně smysl. Odpověď z centrály všech pojišťoven bude stejná - nasadí maximální možnou cenu, při tomto komunikačním kanálu zapomeňte na různé bonusy.

- Voláním na čísla zveřejněna na oficiálních webech pojišťoven se také daleko nedostanete. Agenti zkoušejí nejvyšší možné ceny, po mírném odmítnutí se slovy "já se ve váš prospěch vzdám i vlastní provize" sleví tisícovku.

- Lepší řešení je, pokud si od agenta na centrále vezmete mobil (nebo jiný přímý kontakt) s tím, že si to ještě rozmyslíte. A pak se spouští mašinérie - voláte od agenta k agentovi. Všude s jasným odkazem "v jiné pojišťovně chtějí ode mne méně peněz". Na 90 procent najednou mohou jít s cenou dolů i tam, kde to dosud nešlo. Najednou není problém dostat i takovou slevu, na kterou jste před chvílí neměli nárok. Důležité je v této chvíli nepodlehnout nadšení. Vždy si totiž musíte nabídku promyslet. Po skončení hovoru voláte dalšímu agentovi s tím, že vám někde dali lepší nabídku… Kolotoč se opakuje do chvíle, kdy cenu akceptujete nebo již nenajdete agenta, který by byl ochoten jít s cenou dolů.

Dodatek:

Někdo by řekl, že takové smlouvání ceny, blafování a klamání je nefér a nemorální. Bohužel blafují a lžou často i samotní agenti pojišťoven. Takto se vám může podařit dostat pojištění auta (zákonná i havarijní pojistka) za poloviční cenu při zachování stejných pojistných podmínek.

Autor: Martina Dvořáková