Některé inzeráty podvodníků, kteří chtějí vydělat na pyramidové hře, se však mohou tvářit i jako inzeráty seriózních firem. Odhalíte je tak, že po zkontaktování si od vás vezmou poplatek řádově několika set korun za materiály či bližší informace. Podvodníci jsou přesvědčeni, že pro několik set korun se s nimi nebudete soudit.
Při odpovídání na inzerát práce na doma možná dostanete poštou více informací. Pokud jde o seriózní firmu, informace jsou věcné a stručné. Naopak, podvodníci posílají několikastránkové texty, které se obsahem podobají spíše dopisům náboženských sekt. Nechybí v nich ani doporučení šťastných a bohatých domácích pracovníků.
"Když jsem poprvé obdržel tyto informace, udělal jsem přesně to, co mi bylo doporučeno! Vytiskl jsem je, v klidu přečetl a byl jsem velmi překvapen. Stále jsem byl sice nedůvěřivý (všude kolem je spousta pofiderních nabídek), ale nakonec jsem se rozhodl a vůbec toho nelituji. "Těmito slovy začíná 17stránkový text končící objednávkovým formulářem, podle kterého je třeba zaplatit pět dolarů nebo dvě stě korun.
Samozřejmě, aby podvodníci na pyramidové hře vydělávali, musí do ní zapojit co nejvíc lidí, kteří budou zapojovat další. Téměř všechny podvodné firmy proto mezi informacemi, jak zbohatnout, připomínají velmi důležitou větu: "rozešlete prosím tyto informace svým známým a oni zase svým známým." Není proto žádnou náhodou, pokud obdržíte stejný dopis zaručující rychlé zbohatnutí v odpovědích ze dvou různých inzerátů.
Podvodné firmy často ve svých inzerátech vyvolávají u lidí pocit časové tísně. Po ujištění, že pro začátek budou vydělávat několik tisíc týdně, následuje věta: "Informační balíčky květen / červen 2011 se již začaly distribuovat!" Balíček však zájemce dostane, až když zaplatí tisíc korun. "
Na závěr - pyramidou hráči sami přiznají podezření a hned ho i popřou, aby vyvolali u lidí upřímný dojem: "I když se může zdát tento způsob podnikání podobný peněžitým hrám typu 'pyramida', nemá s nimi nic společného. Jde o zcela seriózní, poctivé a legálně obchodování s cennými informacemi v podobě čtyř 'reportů', využívající sílu poctivé reklamy na internetu. "
Autor: Lenka KostkováJakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez předchozího písemného souhlasu zakázáno.
Stránka Naše návody používá cookies. Více informací zde.