Prodej nemovitosti a důležité detaily, které mohou rozhodnout

Datum článku: 19. 10. 2016

Prodáváte nemovitost a myslíte, že na tom nic není? Opravdu, po nemovitostech je poptávka, ale ne všechny se rychle a za rozumnou cenu prodají. Často v prodeji za velké peníze hrají roli i malé věci. A právě do těch je třeba zainvestovat, aby první dojem neodradil od druhé prohlídky! Máme pro vás pět rad, které není radno podcenit.

nemovitost, prodej nemovitosti, finance

Nechte si poradit od odborníka

Rady zkušeného designéra nebo architekta sice něco stojí, ale často vnuknou vámnápady, které byste jinak nedostali. Nejlépe totiž vědí, do čeho se nejvíce vyplatí dát peníze tak, aby přinesly největší efekt a zároveň umí poradit i při aranžování bytu na focení. Pěkná prezentace přiláká mnohem více zájemců než nekvalitní fotky domácího chaosu.

Vytvořte prostor

Při koupi bytu na velikosti záleží. I když zdi nenatáhnete, můžete prostor zvětšit opticky. Metry čtverečné jsou na papíře sice důležité, ale ještě důležitější je, kolik prostoru člověk vnímá pocitově. Vpusťte do místností světlo, oživte je velkým zrcadlem a vyhoďte nábytek a doplňky, bez kterých se prostor obejde. Nápadité policové systémy vám pomohou vytvořit dodatečný úložný prostor nebo schovat zbytečnosti.

Neutrální barvy

Jednou z nejúčinnějších a zároveň cenově nejdostupnějších úprav je malování. Nově namalované místnosti vypadají svěže a zároveň říkají to, že se o dům dobře staráte. Při výběru odstínu mějte na paměti, že neutrální barvy osloví nejvíce lidí. Možná to někomu přijde neosobní, ale pokud prodáváte dům či byt, i tak každý kupec si v mysli představuje, jak by si ho upravil podle sebe.

Drobné vylepšení v koupelně

Každá koruna investovaná do koupelny se vám vrátí. Nemusíte ji vyměnit rovnou od podlahy. Na začátek stačí vyměnit ošuntělou tapetu, starý sprchový závěs, nebo dokoupit elegantnější svítidlo nebo baterii. Efekt bude viditelný a vaše peněženka nebude potřebovat měsíce na zotavení.

Kuchyně

Kuchyně, zejména ty spojené s obytnými prostory, se stávají společenským centrem celého prostoru. A právě to je místo kde vedou první kroky zájemců při prohlídkách. V kuchyni byste se měli namísto snahy lahodit designovými "vychytávkami" měli zaměřit spíše na to, jak se v ní dá fungovat. Nikdo nechce v kuchyni narážet jeden do druhého, neustále se po něco natahovat na místa, kam nedosáhne, a ani nachodit s hrnci kilometry od skříněk ke sporáku. Místo drahého vybavení se zaměřte na to, aby se tam dalo plnohodnotně věnovat vaření, případně stolování.

Na závěr

Chcete-li prodat nemovitost za vysněnou částku, dobře promyšlená a nenáročná změna vás k tomu určitě posunou blíž, než ty nejlepší obchodnické dovednosti. 

Autor: Lenka Kostková