přijdete unavení z práce a čeká těžký boj se svým potomkem nad domácími úkoly a učením. Málokteré dítě si samo udělá úkoly a zodpovědně se připraví do školy. Nemluvě o tom, že učivo je často krát tak náročné, že ani rodiče nedokážou dítěti s úkoly pomoci. Po celodenním stresu v práci a nutné péči o domácnost může být čas a energie, kterou si škola vyžaduje doslova nezvládnutelná. Unavené je i dítě a učení je to poslední, na co má chuť. Některé děti se učí s lehkostí, jiné těžko a s odporem. Špatné známky pak spouštějí nekonečný kolotoč výčitek, trestů a trápení. Podle psycholožky je při nechuti dítěte k učení vždy nutné zabývat se příčinou. Samotné nucení má za následek pouze prohlubování odporu, což může vést k různým somatickým potížím jako bolest břicha, hlavy apod. Pokud má dítě nevoli učit se pouze některé předměty, je možné, že potřebuje pomoc - ať už ze strany rodiče, odborníka nebo doučujícího. Doma například může učení probíhat formou hry.
nátlakem, domluvou, či zvýšenou kontrolou. Při celkové nechuti k učení můžeme najít příčinu i v nesprávném přístupu k dítěti. To znamená, že není dostatečně a správně motivované. Jako motivaci nikdy nepoužíváme tresty a výhrůžky naopak vedeme školáka k tomu, aby si sám uvědomil potřebu vzdělání a bral ho jako příležitost moci se v budoucnu materiálně zajistit nebo vykonávat vysněné povolání. Rodič by také neměl zapomínat každý, byť jen malý úspěch pochválit nebo odměnit!
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez předchozího písemného souhlasu zakázáno.
Stránka Naše návody používá cookies. Více informací zde.