Automobiloví výrobci sní o nahrazení klasických vnějších zpětných zrcátek kamerami již desítky let. Ty klasické mají totiž více nevýhod než výhod. Zvyšují aerodynamický odpor, způsobují aerodynamický hluk, zvětšují celkovou šířku vozidel, a navíc zobrazují jen malý výsek obrazu, takže často spolupracují se systémem sledování slepého úhlu. Kamery přenášející obraz na monitor by byly elegantním řešením. Na konceptech a studiích se objevují prakticky od osmdesátých let. Vstoupit do reality jim však brání legislativa.
Japonsko je první zemí, která kamery místo zrcátek schválila. Potřebné zákony vstoupily v platnost. To nastartovalo i velké dodavatelské společnosti, které plánují zásobovat automobilky potřebnou technologií. Která z nich ale bude první, zatím nevíme. Jisté je jen to, že první model s elektronickými zpětnými zrcátky se má na japonském trhu objevit již koncem roku. Pravděpodobně půjde o jednu z prémiových japonských značek Lexus, Infiniti nebo Acura.
Analytici předpokládají, že do roku 2023 by mělo být přibližně 29% japonských aut vybavených vnitřním elektronickým zpětným zrcátkem a asi 12% kamerami ve funkci vnějších zpětných zrcátek. Dobrou zprávou je, že podobná legislativa se chystá i v Evropě, dokonce by měla vstoupit v platnost co nejdříve. Podobná situace vládne v USA, kde na tamní úřad pro bezpečnost silničního provozu NHTSA tlačí sdružení výrobců automobilů (Alliance of Automobile Manufactures), aby prosadil v americkém kongresu změnu legislativy.
Autor: Martina DvořákováJakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez předchozího písemného souhlasu zakázáno.
Stránka Naše návody používá cookies. Více informací zde.