Nedávno prošel Evropskou unií návrh zákona o snížení průměrných emisí u aut, prodávaných v Evropské unii. Abyste byli v obraze, momentálně je hranice nastavena na 130 g / km CO2, v roce 2020 má klesnout až na 95 g / km. Jistou výjimku budou mít pouze výrobci s roční produkcí 1000 aut, což se pochopitelně automobilek jako Ferrari nebo Lamborghini vůbec netýká. Tím ale celá záležitost se spotřebou, zdá se, nekončí. Zatím to vypadá, že v roce 2025 vejde v platnost zákon, který evropským automobilkám nařídí limit 70 g / km CO2, což je ekvivalent cca. 2,7 l / 100 km. A to napříč celou modelovou řadou. Splnění předpisů ztěžuje i to, že do roku 2017 má vejít v platnost zcela nová metodika měření, která má přesněji reflektovat reálné podmínky na silnici.
Takže už žádné měření někde v klimatizované místnosti s pozvolnou akcelerací, ale simulace toho, jak se s autem na silnici opravdu jezdí. Že ale nebude vůbec jednoduché splnit chystané předpisy asi netřeba zmiňovat, protože motory jsou momentálně tak efektivní, jak to jen současné technologie dovolují a další snížení spotřeby a s tím i spojených emisí bude extrémně drahé a náročné. A kdo vývoj takových aut zaplatí? Samozřejmě, že zákazníci.
Autor: Lenka KostkováJakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez předchozího písemného souhlasu zakázáno.
Stránka Naše návody používá cookies. Více informací zde.