Modrá barva byla donedávna vyhrazena pouze kontrolce dálkových světel. V poslední době ji ale používají i vozidla, která nejsou vybavena ukazatelem teploty chladicí kapaliny. Zatímco je teplota chladicí kapaliny pod určitou teplotu, svítí modrá kontrolka teploměru.
Zelená barva kontrolek znamená, že dotyčná funkce či systém je v provozu (např. zapnutá světla, mlhovky či aktivován tempomat).
Žlutá barva označuje, že dotyčný systém - zařízení má nějaký požadavek (např. prázdná nádrž, je třeba dolít olej či kapalinu do ostřikovačů, signalizace opotřebovaného brzdového obložení či vypálené žárovky).
Červené světlo kontrolky už označuje vážný problém, poruchu zařízení. Výjimku tvoří jen svítící kontrolka aktivní ruční brzdy, nezapnutých pásů, odstupu vozidla, resp. svítící kontrolky těsně před startem motoru (tlaku oleje, dobíjení akumulátoru, atd). V případě červené kontrolky často jde o sekundy a je tedy velmi důležité vozidlo co nejdříve zastavit a volat odborníka. Pokud se totiž rozsvítí například kontrolka tlaku oleje, z důvodu poruchy olejového čerpadla nebo chybějícího oleje, znamená to, že motor přestává být aktivě mazaný a akutní hrozí jeho zadření!
Autor: Lenka KostkováJakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez předchozího písemného souhlasu zakázáno.
Stránka Naše návody používá cookies. Více informací zde.